معرفی بهترین فریم دوچرخه

انواع ترمز دوچرخه

تنه و فریم دوچرخه یکی از قطعات مهمی است که کیفیت آن تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت خود دوچرخه دارد. فریم دوچرخه انواع مختلفی دارد که در صورت دانستن آن ها می توانید بهترین دوچرخه را برای خود خریداری کنید.

به طور کلی فریم دوچرخه از نظر جنس به کار رفته در آن به انواع مختلفی تقسیم می شود که در ادامه به معرفی هر کدام پرداخته و در آخر بهترین فریم دوچرخه را نشان می دهیم.

 

انواع جنس فریم دوچرخه

جنس به کار رفته در فریم دوچرخه رابطه مستقیمی با سرعت دوچرخه دارد. هرچه وزن فریم سبک تر باشد، دوچرخه سوار در هنگام رکاب زدن راحت تر بوده و سرعت آن بالاتر می رود.

در حالت کلی جنس فریم در انواع دوچرخه، 4 نوع است که شامل: آلومینیوم، فولاد، تیتانیوم و کربن می شوند. هر کدام از این جنس ها معایب و مزایایی دارد که کراس اسپرت در ادامه به توضیح آن ها خواهد پرداخت.

 

فریم آلومینیومی دوچرخه

جنس آلومینیوم یکی از متداول ترین مواد در فریم اغلب دوچرخه ها است. از ویژگی هایی که میتوان برای تنه آلومینیومی نام برد، مقاومت در برابر ضربه، سبکی قابل قبول و قیمت مناسب است.

استفاده از دوچرخه های با فریم آلومینیومی به دلیل تحمل وزن کم و مشکل بودن تعمیر آن، برای افرادی که به دنبال دوچرخه سواری در مسیرهای خاکی و طولانی هستند، مناسب نیست. همچنین دوچرخه سواری که از این فریم دوچرخه استفاده می کند، راحتی کمتری را در هنگام رکاب زدن تجربه خواهد کرد.

بنابراین اگر به دنبال خرید دوچرخه ای ارزان قیمت و مقرون به صرفه برای استفاده در مسیرهای کوهستانی و جاده ای هستید، دوچرخه های کوهستانی و جاده ای با فریم آلومینیوم، گزینه مناسبی است.

 

فریم آلومینیومی دوچرخه

فریم آلومینیومی دوچرخه

 

فریم فولادی دوچرخه

هرچند که در سال های اخیر وزن بالای فریم فولادی موجب کاهش تقاضا برای دوچرخه های فولادی شده است، اما در برخی از فروشگاه ها می توان دوچرخه هایی با این جنس فریم را یافت. به این جنس در انگلیسی ( steel) نیز گفته می شود.

با این که ایجاد وزن بالا در تنه فولادی دوچرخه ها یک نوع عیب محسوب می شود، اما استفاده از این دوچرخه برای افراد سنگین وزن مناسب است. دوچرخه های فولادی به دلیل مقاومت بالا در مقایسه با سایر مواد، از میله های نازک تری برخوردار هستند.

دوچرخه های فولادی علاوه بر وزن بالا که به کاهش سرعت منجر می شود، مقاومت کمی در برابر زنگ زدگی دارند. از این رو برای استفاده در محیط های ساحلی و مرطوب مناسب نیستند.

 

فریم فولادی دوچرخه

فریم فولادی دوچرخه

 

فریم تیتانیومی دوچرخه

تیتانیوم نیز مانند فولاد از استیل است. دوچرخه های تیتانیومی یکی از مقام ترین دوچرخه ها در برابر خوردگی و شکنندگی است. به همین دلیل است که تولید کنندگانی که از جنس تیتانیوم در فریم دوچرخه هایشان استفاده می کنند، مقاومت و ماندگاری آن را به طور کامل به مشتریان خود ضمانت می کنند.

دوچرخه های تیتانیومی عملکرد بهتری را به دوچرخه سوار می دهد و از این بابت برای دوچرخه سواری در مسیرهای کوهستانی، جاده ای و شرکت در تورها مناسب است.

تنها عیبی که می توان به دوچرخه های تیتانیومی نسبت داد، کمیابی و گرانی آن است.

 

فریم تیتانیومی دوچرخه

فریم تیتانیومی دوچرخه

 

فریم فیبرکربنی دوچرخه

این نوع فریم از ترکیب ورقه های کربنی و رزین در قالب به وجود آمده است. از مهمترین مزایایی که دوچرخه های کربنی نسبت به دوچرخه های با جنس فریم آلومینیوم، فولاد و تیتانیوم دارد، سبک وزن بودن آن با حفظ مقاومت است.

این ویژگی باعث شده است که تولیدکنندگانی که از فریم فیبر کربن در تولید دوچرخه هایشان استفاده می کنند، به راحتی بتوانند شرایط آیرودینامیکی را تغییر داده و سرعت دوچرخه را بهبود ببخشند.

سبک وزن بودن دوچرخه های با فریم فیبر کربن، باعث افزایش قیمت آن شده است.

یکی از معایبی که می توان در دوچرخه های کربنی یافت، آسیب پذیر بودن این نوع دوچرخه ها است. از این رو در استفاده از آن باید نهایت دقت را به خرج داد.

 

فریم دوچرخه کربنی

فریم کربنی دوچرخه

 

چه نوع فریمی مناسب تر است؟

برای پیدا کردن بهترین تنه دوچرخه، باید به محیط و نوع رکاب زنی هر فرد توجه کرد.

اگر خیلی حرفه ای نیستید و قصد دوچرخه سواری در جاده با سرعت بالا را  دارید، دوچرخه های با تنه آلومینیوم برای شما مناسب است. زیرا علاوه بر قیمت مناسب، سبکی قابل قبولی دارد. دوچرخه های با تنه فیبر کربن هم برای دوچرخه سواری در مسیرهای جاده ای مناسب است اما این دوچرخه ها ضمن گران قیمت بودن، سرعت بالایی دارند و برای دوچرخه سواران حرفه ای که توان کنترل آن را  دارند مناسب است.

اگر قصد سفر با دوچرخه در مسافت های طولانی را دارید، دوچرخه های تیتانیومی گزینه مناسبی است و در آخر اگر وزنتان بالا است و یا دوچرخه با میله های نازک میخواهید، فریم فولادی مناسب است.

ما در این مقاله از وبلاگ کراس اسپرت سعی کردیم با معرفی انواع فریم دوچرخه، شما را در انتخاب دوچرخه مناسب یاری کنیم. افرادی که قصد خرید دوچرخه را دارند، می توانند با مراجعه به فروشگاه آنلاین کراس اسپرت، مدل های مختلف دوچرخه با انواع فریم را مشاهده کرده و بر اساس نیازشان بهترین دوچرخه را انتخاب کنند.

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید

جهت اطلاع از تخفیفات کراس اسپورت تلفن خود را ثبت نمایید.

مشاوره تلفنی