راهنمای خرید صندلی ماساژور

راهنمای خرید صندلی ماساژور

هنگام خرید صندلی ماساژور باید موارد زیادی را مانند: می خواهید صندلی ماساژور برای شما چه کاری انجام دهد؟ بودجه شما چقدر است؟ کجا قرار خواهد گرفت؟ و… در نظر بگیرید. خرید صندلی ماساژور می تواند یک سرمایه گذاری بزرگ برای افراد باشد. بنابراین لازم است که قبل از خرید آن تحقیقات مربوطه انجام شود. ما در این مطلب، تمام نکاتی که باید در هنگام خرید این وسیله درنظر بگیرید را در قالب راهنمای خرید صندلی ماساژور به شما ارائه کرده ایم. با کراس اسپرت همراه باشید.

 

صندلی ماساژور چیست؟

صندلی ماساژور یکی از پیشرفته ترین دستگاه های ماساژور است که استفاده از آن، به شرط داشتن یک برنامه ماساژ مناسب، از سوی بسیاری از پزشکان جهانی، مورد تایید قرار گرفته است. این دستگاه یک شبیه ساز حرفه ای از ماساژ سنتی است. تکنولوژی به کار رفته در صندلی ماساژور برقی، بسیار پیشرفته بوده و نوع کارکرد این دستگاه بسته به مدل و میزان قیمت آن متغیر است.

اگر به فکر خرید صندلی ماساژور برقی هستید و نمی دانید که چه نوع مبلی برایتان مناسب است، بهتر است که به ادامه مطلب راهنمای خرید صندلی ماساژور توجه کنید. شما در انتهای این مطلب با اطلاعاتی که کسب کرده اید، به راحتی می توانید صندلی ماساژور مناسب خود را تعیین کنید.

 

نکات مهم در خرید صندلی ماساژور

شما باید قبل از خرید صندلی ماساژور به سوالاتی پاسخ دهید تا بتوانید یک انتخاب راحت و مناسب با نیازتان داشته باشید. برای این منظور به سراغ سوال ها می رویم.

 

جای صندلی ماساژور کجا خواهد بود؟

اولین موردی که باید به آن توجه کنید، محل قرارگیری صندلی ماساژور است. از آنجایی که این صندلی، یک صندلی معمولی نیست، شما باید قبل از اقدام به خرید، جای مناسب برای صندلی ماساژور را تعیین کرده و آن را آماده کنید.

برخی از مدل های صندلی ماساژ از قابلیت wall – hugging برخوردار هستند که در اینصورت شما می توانید آن را کاملا نزدیک به دیوار قرار دهید. اما اگر صندلی ماساژ خریداری شده این ویژگی را نداشته باشد، باید حدود 12 تا 18 اینچ فاصله تا دیوار درنظر بگیرید تا بتوانند کاملا به حالت خوابیده دربیایند. همچنین اگر در نظر دارید تا صندلی ماساژور برقی را در طبقه بالا قرار دهید، باید از راحتی عبور آن در راه پله مطمئن شوید.

 

چه کسانی از صندلی ماساژور استفاده خواهند کرد؟

اگر قرار است صندلی ماساژ خریداری شده را به صورت شخصی استفاده کنید، کارتان راحت است. اما اگر اعضای خانواده و دوستان نیز در استفاده از آن سهیم هستند، کار کمی دشوار است. درصورتی که وزن و قد شما و اعضای خانواده تان در یک رده باشد، مشکلی وجود ندارد و می توانید هر نوع صندلی ماساژوری را استفاده کنید.

اگر یکی از افراد خانواده بسیار قد بلند است، باید به دنبال مبل ماساژی باشید که قابلیت تنظیم با قد افراد را داشته باشد. شاید فکر کنید که افراد کوتاه قد به راحتی می توانند از هر نوع صندلی ای استفاده کنند، اما اینگونه نیست. اگر در خانواده خود فرد کوتاه قدی دارید که قرار است از صندلی ماساژور نیز استفاده کند، دور خرید صندلی های ماساژور با غلتک های ثابت را خط بزنید.

به طور کلی اگر اعضای خانواده هم قرار است از صندلی ماساژوری که می خرید استفاده کنند، بهتر است مبلی را انتخاب کنید که از فناوری Body Scan برخوردار باشد.

 

میزان بودجه برای خرید مبل ماساژور چقدر است؟

از اصلی ترین سوال هایی که باید از خودتان بپرسید، این است که تا چه اندازه می خواهید برای خرید صندلی ماساژور هزینه کنید؟ با پاسخ به این سوال تا حدودی انتخابتان محدود شده و راحت تر می توانید تصمیم بگیرید.

در بازار ایران قیمت صندلی ماساژور تنوع بالایی دارد و شما می توانید انواع صندلی ماساژور با قیمت های متنوع را بر اساس کاربردشان خریداری کنید.

 

  • صندلی ماساژور ارزان: قیمت این صندلی ها بسیار مناسب است. اما فناوری به کار رفته در آن می تواند تاحدودی قدیمی باشد. همچنین این صندلی ها به دلیل قیمت کمی که دارند، معمولا از امکانات بسیار ساده و کمی برخوردار هستند.
  • صندلی ماساژور قیمت متوسط: امکانات این نوع صندلی ها در مقایسه با گروه قبلی بیشتر بوده و قیمت مناسبی نیز دارند.
  • صندلی ماساژورهای گران قیمت: به تبع هرچقدر برای خرید صندلی ماساژور هزینه کنید، همان قدر از امکانات بیشتری برخوردار می شوید. صندلی ماساژورهایی که در گروه گران قیمت ها قرار دارند، امکانات بالایی دارند و لذت استفاده از آن بسیار بیشتر از گروه های قبلی است.

 

در هرحال قیمت صندلی ماساژور هرچقدر هم که باشد، باید بدانید که برای چه نیازی می خواهید هزینه کنید. بنابراین سوال بعدی که پیش می آید.

 

صندلی ماساژور را برای چه می خواهید؟

با پاسخ به این سوال شما می توانید نوع صندلی مناسب خود را انتخاب کنید. به طورکلی دو نوع صندلی ماساژور داریم: درمانی و تفریحی.

صندلی های درمانی همانطور که مشخص است، برای هدف درمان تولید شده اند. این صندلی ها با ماساژ کمر، گردن، شانه، پا و… می توانند مشکلات افرادی که ازکمردرد یا فشار خون بالا رنج می برند را رفع کنند.

صندلی های تفریحی نیز با داشتن قابلیت پخش موزیک، ماساژ لذت بخشی را فراهم می کند.

البته برخی از صندلی ماساژهای درمانی نیز از این قابلیت برخوردار هستند.

 

با پاسخ به سوال های قبلی، شما تا حدودی می توانید مدل و نوع صندلی ماساژور مناسب خود را پیدا کرده و گزینه های انتخابی را محدود کنید. در ادامه شما با دانستن ویژگی های کلی و جزئی مبل ماساژور، به راحتی می توانید صندلی مناسب خود را پیدا کنید. پس به سوال بعدی در مطلب راهنمای خرید صندلی ماساژور، می پردازیم.

 

ویژگی و امکانات صندلی های ماساژور چیست؟

به طورکلی تمام ویژگی های صندلی های ماساژور را میتوان در سه دسته بندی قرارداد.

 

  • فناوری های اصلی مبل ماساژور
  • ویژگی های درمانی
  • ویژگی های تفریحی

 

با اطلاع از تمام این ویژگی ها، به راحتی می توانید نوع صندلی ماساژور مناسب خود را تشخیص دهید.

 

فناوری های اصلی مبل ماساژور

تمام صندلی های ماساژور از اجزای مهمی تشکیل شده اند که این اجزا باید در انواع صندلی ماساژور وجود داشته باشد.

 

مسیر ماساژ (Massage Track)

جمعا سه نوع مسیر ماساژ متفاوت در تمام صندلی های ماساژور وجود دارد:

 

راهنمای خرید صندلی ماساژور

  • صندلی های ماساژور با چارچوب ثابت: در این صندلی ها یک چارچوب مستطیلی وجود دارد و قسمت سر در آن ثابت است. ثابت بودن قسمت سر صندلی باعث می شود که ماساژ ارائه شده چندان حرفه ای نباشد و باید نحوه نشستنتان را جوری تنظیم کنید تا قسمت های مختلف بدنتان که درد می کند، ماساژ داده شوند. این نوع صندلی ها جزو صندلی ماساژورهای ارزان قیمت هستند.

 

  • نوع S-Track: در حال حاضر این نوع مسیر ماساژ به عنوان استاندارد در تولید صندلی های ماساژور است. این صندلی دقیقا مانند ستون فقرات انسان شکل گرفته و غلتک های به کار رفته در آن، مسیر گردن تا دنبالچه را به صورت پیوسته ماساژ می دهد.

 

  • نوع L-Track: این نوع صندلی اخیرا تولید شده است. در این صندلی قسمت تاشویی تعبیه شده است که غلتک های آن به زیر صندلی خم شده و قسمت ماهیچه های سرینی و پشت ران را نیز ماساژ می دهد. درواقع حرکت غلتک ها در این نوع صندلی، از ناحیه گردن تا پشت ران هاست.

 

 

غلتک های صندلی ماساژور

عمل ماساژ به وسیله غلتک های موجود در صندلی ماساژور انجام می شود. به طور استاندارد تعداد غلتک های مبل ماساژور 4 عدد است. نوع ارزان صندلی ها از 2 یا 3 غلتک برخوردارند. به تازگی صندلی های تازه ای تولید شده است که تعداد غلتک های آن 6 عدد است که تعداد آن در بازار محدود است. به طور کلی هرچه تعداد غلتک ها بیشتر باشد، ماساژ بهتری خواهید داشت.

 

فناوری های تنظیم غلتک

غلتک های به کار رفته در صندلی های ماساژور، چهار نوع تکنولوژی دارند.

 

راهنمای خرید صندلی ماساژور

  • بدون تنظیم: غلتک صندلی ماساژورهایی که قیمت آن ها بسیار ارزان و قدیمی هستند، قادر به تنظیم نیستند. در این نوع صندلی ها اگر به صورتی بنشینید که نقاط فشار بدنتان هم راستا با غلتک های صندلی باشد، ماساژ خوبی می گیرید. درغیر این صورت باید روی صندلی جابجا شوید تا بتوانید از ماساژ خوبی بهرمند شوید.

 

  • اسکن سه بعدی بدن: در این نوع فناوری، حسگرها کمک می کنند تا بدن در حالت ایده آل قرار بگیرد. کامپیوتری که همراه صندلی است، قبل از شروع هر ماساژ، تمام نقاط فشار بدن را اسکن می کند و بر اساس آن، محل قرارگیری غلتک ها تنظیم می شود. البته گاهی ممکن است که این تنظیمات به درستی انجام نشود که در این صورت می توانید با استفاده از تنظیمات دستی، این کار را انجام دهید.

 

  • تنظیم دستی: برخی از صندلی ها فقط دارای قسمت تنظیمات غلتک ها، به صورت کامپیوتری هستند و از طریق کنترل از راه دور تنظیم می شوند. تنظیم غلتک ها در این فناوری کمی زمان بر است اما نتیجه همیشه درست است.

 

  • روش دو چنگکی: در این صندلی ها، فناوری اسکن سه بعدی و تنظیمات دستی هر دو قرار دارند که قیمت به نسبت بالاتری هم دارند.

 

 

 

انواع ماساژها

ماساژهایی که با استفاده از غلتک ها انجام می شود، اشکال متنوعی دارند. به طور کلی تکنیک های ماساژ به دو دسته اصلی و پیشرفته تقسیم می شود.

تکنیک های اصلی شامل: ورز دادن، حرکت رولی و ضربه زدن است. تکنیک های پیشرفته نیز شامل سوئدی، شیاتسو و تایلندی هستند.

بیشتر صندلی های ماساژور، امکان کنترل و تنظیم فشار غلتک ها از راه دور را دارا می باشند. اما برخی از مدل های ازان تر، این امکان را نداشته و فقط یک نوع تنظیم دارند.

 

ماساژ با کیسه های هوا

حالت ماساژ در اکثر صندلی های ماساژور به دو گونه است: ماساژ با غلتک و با کیسه های هوا

به تازگی صندلی هایی که به کیسه های هوا مجهز هستند، وارد نسل دوم شده اند. نسل دوم این صندلی ها، کیسه های هوایی، ماساژ بخش هایی از بدن که دسترسی به آن سخت است ، مانند کمر را انجام می دهند. هرچه تعداد کیسه های هوا بیشتر باشد، ماساژ لذت بخش تر است.

 

انواع ماساژ در صندلی ماساژور

 

ویژگی های درمانی مبل ماساژور

صندلی ماساژورهای درمانی، نوع دیگری از مبل های ماساژ هستند و برای درمان دردهای عضلانی بسیار مفیدند. به طور کلی ماساژهای درمانی شامل موارد زیر می شوند.

 

  • ماساژ بافت عمیق
  • صندلی جاذبه صفر
  • حرارت درمانی
  • کشش بدن
  • ماساژ نقطه ای
  • ماساژ سر و گردن
  • ماساژ پا و ساق پا

 

ویژگی های تفریحی صندلی های ماساژور

اگر فقط به جنبه سرگرمی صندلی های ماساژور فکر می کنید و به هیچ یک از امکانات موجود در آن نیازی ندارید، بهتر است که، به سراغ صندلی ماساژورهای بسیار ساده و ابتدایی بروید. این نوع صندلی ها قیمت مناسب تری دارند و ماساژ محدودی را برای شما انجام می دهد.

 

انتخاب صندلی ماساژور مناسب

بعد از اینکه توانستید به سوالات مطرح شده پاسخ بدهید و بودجه و نیاز خود را تعیین کنید، به راحتی می توانید با استفاده از اطلاعات به دست آورده، اقدام به انتخاب و خرید یک محصول مناسب برای خودتان کنید.

 

اگر با خواندن این راهنمای خرید صندلی ماساژور، باز هم سوالی برایتان پیش آمد، می توانید با کارشناسان کراس اسپرت تماس گرفته و از مشاوره رایگان آن ها بهره ببرید. پیشنهاد می کنیم به سایت کراس اسپرت مراجعه کرده و از قیمت ها و تخفیفات شگفت انگیز این سایت بهره مند شوید.

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید

جهت اطلاع از تخفیفات کراس اسپورت تلفن خود را ثبت نمایید.

مشاوره تلفنی