آشنایی با هوم جیم و تجهیز آن


در دنیای امروز اکثریت مردم، چندین روز در هفته را به ورزش و تناسب اندام اختصاص می دهند. تصمیم گرفتن برای داشتن بدنی زیبا و روی فرم، آسان است اما پس از تصمیم گیری در این رابطه شرایط ممکن است کمی سخت شود. امروزه به دلیل مشغله زیاد و نداشتن وقت کافی، بیشتر افراد از ورزش کردن بازمانده اند. این افراد حتی اگر اقدام به ورزش و رفتن به باشگاه هم نمایند، پس از چند هفته، به خاطر خستگی و بی حوصلگی، باشگاه را کنار گذاشته و به اول راه برمی گردند. در این بین هم انرژی زیادی مصرف می شود و هم از لحاظ مادی چندان به صرفه نیست.

متاسفانه آن دسته از افرادی هم که با وجود مشغله زیاد، از ورزش کردن دست نکشیده اند نیز با شیوع ویروس کرونا و بسته شدن باشگاه های ورزشی، مجبور به ترک ورزش و یا انجام حرکات عادی کم تاثیر در خانه شده اند.

اما هم اکنون راه حل بسیار بهتری برای ورزش کردن وجود دارد که هم در زمان و هم در بودجه مالی صرفه جویی می شود. این گزینه، ورزش کردن در باشگاه خانگی یا هوم جیم است.

 

هوم جیم چیست؟

کلمه هوم جیم از ترکیب دو کلمه (home) به معنای خانه و (gym) به معنای باشگاه ساخته شده است. تصمیم اینکه میخواهید در باشگاه یا در خانه ورزش کنید

به باشگاهی که در خانه ایجاد شده باشد، هوم جیم یا باشگاه ورزشی خانگی گفته می شود. همانطور که گفته شد، نداشتن وقت کافی و شیوع ویروس کرونا، موجب شده است که اکثر ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش، از انجام آن بازبمانند.

امروزه اکثر برج ها و ساختمان های مسکونی اکازیون، با داشتن یک هوم جیم مجهز، این مشکل را حل کرده و امکان ورزش کردن در محیطی شبیه به باشگاه را برای ساکنان خود فراهم کرده است.

شاید فکر کنید که داشتن هوم جیم یا باشگاه خانگی، به صرف هزینه زیادی نیاز دارد، درحالی که اینطور نیست. داشتن یک هوم جیم در مقایسه با رفتن به باشگاه و انجام ورزش در زمان محدود، بسیار به صرفه است. در ادامه با اطلاع از فواید هوم جیم، به این مسئله پی خواهید برد.

تصمیم شما برای اینکه تمرین بدنسازی در خانه بهتر است یا باشگاه، کاملا به شخص شما بستگی دارد و بر اساس معیارهای شخصی، علاقه، بودجه و اهدافتان انتخاب میشود. از این رو در این مقاله قصد داریم فواید ورزش در باشگاه خانگی یا هوم جیم را برای شما عزیزان توضیح دهیم تا بتوانید تصمیم درستی را اتخاذ کنید.

 

هوم جیم یا باشگاه خانگی چیست

مزایای ورزش در باشگاه خانگی

باشگاه خانگی مزایایی دارد که افراد با اطلاع از آن، بدون شک نسبت به داشتن آن اقدام می کنند. در ادامه مهمترین مزایای داشتن هوم جیم را ذکر می کنیم.

 

صرفه جویی در زمان

در دنیای امروز اکثریت جامعه پر مشغله بوده و زمان کمتر ی برای ورزش کردن پیدا می کنند چه برسد به

اینکه در صف باشگاه برای استفاده از تجهیزات معطل شوند، به دنبال کمد بگردند و…؛ حتی داش

تن کودک خردسال و رانندگی از خانه تا باشگاه نیز می تواند قسمت زیادی ا

ز وقت افراد را هدر دهد. علاوه بر این، اکثر باشگاه ها به دلیل داشتن دو سانس بانوان و آقایان، زمان محدودی باز هستند و امکان ورزش کردن به صورت نامحدود وجود ندارد. با داشتن یک باشگاه ورزشی خانگی، شما می توانید هر زمان از شبانه روز که خواستید ورزش کنید.

شما می توانید برای یک تمرین کامل، همیشه بر روی هوم جیم خود حساب کنید.با داشتن یک باشگاه خانگی، شما می توانید هر آنچه را که باعث از هدر رفتن زمان می‌شود را از میان بردارید و تمرکزتان را تنها بر روی آموزش و تمرین بگذارید.

 

از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه

شما برای تمرین در منزل نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای از قبیل: حق عضویت ماهانه یا روزانه ندارید. تنها هزینه ای که شما فارغ از هزینه ساخت هوم جیم متحمل میشوید، چند کش تمرینی و یا توپ سوئیسی (جیم بال) و نهایتا تعدادی دمبل است. شما حتی می توانید تمرینات با وزن بدن خود را بدون نیاز به هیچ ابزاری در خانه اجرا کنید. یک هوم جیم با کیفیت حداقل ۱۰ سال برای شما می تواند کار کند.

قابل ذکر است که تمام این هزینه ها با افزایش تورم و امور دیگر، به صورت ماهانه افزایش پیدا می کنند. اگر تمام این هزینه ها را در نظر بگیرید، خواهید دید که هزینه ای که بایت رفتن به باشگاه پرداخت کرده اید، بعد از چند سال از هزینه ای که برای ایجاد هوم جیم کرده اید، بیشتر خواهد شد.

 

 

هوم جیم یا باشگاه خانگی چیست

محیط تمیز و مخصوص به خود

باید این واقعیت را قبول کرد که روزانه بسیاری از افرادی که ما نمیشناسیم به باشگاه می روند و مسلما باشگاه ها پر از میکروب هستند. بیشتر باشگاه‌های تجاری دارای هزاران عضو هستن که هر کدام از آنها علامت خود را بر روی چیزهایی که استفاده می‌کنند بر جای می‌گذارند. فکر می‌کنید که چه تعداد از این افراد از هر کدام از این دمبل‌ها استفاده کرده‌اند یا چه تعداد کمرهای عرق کرده بر روی تشک‌های یوگا استراحت کرده‌اند.؟!

 

یکی از بارزترین فواید ورزش کردن در باشگاه خانگی، تمیزی آن به دلخواه خودتان است. شما و خانوادتان با خیال آسوده می توانید در باشگاه خود به دور از میکروب ها تمرین کنید و لذت ببرید.

 

محیط مناسب شما

گاها پیش می آید که محیط داخلی باشگاه ها باب میل شما نباشد؛ ممکن است شما از موسیقی ای که در حین تمرین پخش میشود لذت نبرید یا نتوانید با فضای کلی باشگاه و تجهیزات ارتباط برقرار کنید. یکی از مهم ترین فواید هوم جیم، انجام تمرینات ورزشی در اتمسفری است که شما می پسندید. با موسیقی ای که دوست دارید، با برنامه ای که تماشا می کنید و حتی در سکوت یا شلوغی محض!

 

راحتی و تنوع

لزومی ندارد برای رفتن به باشگاه برنامه ریزی کنید یا فقط یک ساعت خاص را به ورزش کردن اختصاص دهید؛ در باشگاه خانگی شما می توانید هر لحظه که دوست داشتید ورزش کردن را شروع کنید و در عین حال میتوانید از کودکتان مراقبت کنید. در باشگاه خانگی دیگر لزومی به عوض کردن لباس و منتظر ماندن نیست شما هر لحظه و با هر لباسی که بخواهید میتوانید ورزش کنید!

در باشگاه های ورزشی، هر روز مربوط به نوعی از ورزش است که فقط قسمتی از بدن را هدف قرار میدهد اما در باشگاه خانگی شما این قانون را می شکنید. دیگر لزومی ندارد برای استفاده از یک دستگاه منتظر بمانید تا خالی شود، شما میتوانید یک روز را با فیلم‌های ورزشی، ایروبیک کار کنید. حتی می توانید یک روز یوگا یا حرکات کششی کار کنید. یا می توانید ترکیبی از تمرینات ایروبیک و مقاومتی را در یک روز انجام دهید. در حالیکه اگر قرار باشد در باشگاه هم تمرین ایروبیک کار کنید و هم بدنسازی باید برای دو کلاس هزینه پرداخت کنید.

 

ورزش با خانواده

این مورد شاید یکی از جذاب ترین فواید باشگاه خانگی باشد؛ ورزش با خانواده فرصتی است که به شما این امکان را می دهد تا در کنار تمامی اعضای خانواده تان ورزش کنید و لذت ببرید. ورزش کردن در کنار اعضای خانواده و فرزندان، نه تنها سلامتی و تناسب اندام یک خانواده را تضمین می کند، بلکه دقایق کوتاه ورزش کردن شما را کیفیت بخشیده و لذتی مضاعف برایتان ایجاد می کند.

 

 

تجهیزات مورد نیاز شماتجهیزات هوم جیم

وجود هوم جیم و سالن ورزش در برج های مسکونی و ویلاها، یک آپشن به حساب می آید. تقریبا تمام برج های مسکونی، برای ایجاد هوم جیم، فضای زیادی دارند. از این رو تقریبا تمام دستگاه هایی که حتی در باشگاه های تجاری هم نیستند را در خود جای داده است.

از آنجایی که برج های مسکونی ساکنان بسیار زیادی دارند و سبک ورزش هرکدام متفاوت است، تجهیزاتی که در سالن های ورزشی این برج ها انتخاب می شود، باید بسیار پیشرفته باشند و بتوانند نیاز ساکنان را رفع کنند.

 

عمده دستگاه هایی که در هوم جیم برج های مسکونی و ویلاها وجود دارند، شامل موارد زیر هستند:

 

 

برخی از برج های مسکونی و ویلاها برای ارائه خدمات بیشتر به ساکنان خود، انواع خدمات ماساژ و تجهیزات ماساژ مانند: صندلی ماساژور، ویبراتور ایستاده و ماساژور پا را در سالن ورزشی برج ارائه می دهند.

درست است که فضای زیاد برای ایجاد هوم جیم مناسب است اما صرفا نباید برای ایجاد هوم جیم فضای باز و بزرگی داشت.

برخی افراد تصور می کنند که برای داشتن هوم جیم، حتما باید یک فضای بزرگ با تجهیزات زیاد داشته باشند. درحالی که اینگونه نیست و با داشتن یک فضای کوچک یک متری و یک دستگاه چند منظوره قدرتی هم می توان یک هوم جیم مناسب ساخت.

 

تجهیز باشگاه ورزشی برج و ویلای شما

همانطور که گفته شد، اکثر برج های مسکونی و ویلاها، دارای هوم جیم مجهز هستند و به راحتی می توان در آن ورزش کرد. برخی از این برج ها به دلیل سال ساخت بالایی که دارند، دارای هوم جیم قدیمی تری نیز هستند، از این رو ممکن است برخی از دستگاه های موجود در آن ها از کار افتاده باشند.

همچنین برخی از برج های مسکونی و ویلاها، در حال احداث هستند و هنوز به هیچ دستگاهی مجهز نشده اند.

شرکت کراس اسپرت، با دارا بودن انواع تجهیزات ورزشی، اعم از هوازی، قدرتی و چندمنظوره، انواع خدمات از قبیل تجهیز هوم جیم های مسکونی و ویلایی را به شما ارائه می دهد.

از این رو سازندگان برج های مسکونی و مدیران آن می توانند با اطمینان خاطر، تجهیز برج و ویلای مسکونی خود را به کراس اسپرت بسپارند

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید

جهت اطلاع از تخفیفات کراس اسپورت تلفن خود را ثبت نمایید.

مشاوره تلفنی