مدت زمان استفاده از صندلی ماساژور چقدر است؟

مدت زمان استفاده از صندلی ماساژور

ماساژ درمانی برای افرادی که از کمر درد مزمن، دردهای عضلانی، اضطراب، علائم استرس، آسیب های ورزشی و سایر دردها رنج می برند، روش مناسبی است.

داشتن صندلی ماساژور در خانه، جهت دریافت خدمات ماساژ در هر زمان از روز، به خصوص برای افرادی که در عین شلوغی، به استراحت نیاز دارند، بسیار لازم و ضروری است. با تهیه صندلی ماساژور می توانید از مزایای ماساژ در منزل یا محل کار خود بهره مند شوید. همچنین، با استفاده صحیح تحت دستورالعمل های توصیه شده، می توانید از مزایای سلامتی بی پایان ارائه شده توسط این دستگاه ها بهره مند شوید.

اما آیا می دانستید استفاده بیش از حد از صندلی ماساژور نیز می تواند مضر باشد؟

مانند هر چیز خوب دیگری، صندلی ماساژور نیز تنها زمانی خوب و مفید است که به درستی و در حد اعتدال استفاده شود. درست مانند داروها که فقط در دوزهای خاصی می توانند به شما کمک کنند، صندلی های ماساژ نیز در صورت استفاده صحیح می توانند به شما کمک کنند تا با تعدادی از شرایط مقابله کنید.

ثابت شده است که استفاده بیش از حد از صندلی های ماساژ منجر به آسیب عضلانی، التهاب و کبودی بافت‌ها می‌شود. بنابراین ضروری است که حتی از بهترین صندلی ماساژور بدن هم در حد متعادل استفاده شود.

کراس اسپرت سعی دارد در این مطلب اطلاعاتی در مورد مدت زمان استفاده از صندلی ماساژور و اینکه هر چند وقت یکبار باید از آن استفاده کرد را ارائه دهد.

با خواندن این مطلب، در انتها با اثرات احتمالی استفاده بیش از حد از صندلی ماساژور، آشنا شده و می توانید بعد از خرید صندلی ماساژور، به راحتی و با ایمنی بالا از آن استفاده نمایید.

 

 

چه مدت باید از صندلی ماساژور استفاده کرد؟

مدت زمان استفاده از صندلی ماساژور

صندلی های ماساژور به گونه ای طراحی شده اند که بیشترین منافع را در کوتاه ترین زمان استفاده برای فرد فراهم می کنند. حداقل مدت زمان استفاده از صندلی ماساژور، 2 دقیقه و حداکثر 15 دقیقه است. این مدت برای دریافت ماساژ کل بدن، کافی است. انجام حداکثر 15 دقیقه ماساژ، از تشدید آسیب های موجود یا ایجاد مشکلات جدید، جلوگیری می کند.

به طور کلی، مدت زمان استفاده از صندلی ماساژور باید متوسط باشد. استفاده طولانی مدت از دستگاه صندلی ماساژ، می تواند سیستم عصبی را بی جهت تحت فشار قرار داده و یا باعث التهاب و آسیب به بافت های بدن شود. بنابراین، انجام 15 دقیقه ماساژ، بهترین راه برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی است. توصیه می شود بعد از دریافت ماساژ، برای دفع سموم آزاد شده در طی ماساژ درمانی، فعالیت های بدنی خفیفی را انجام دهید. همچنین نوشیدن آب فراوان بعد از ماساژ، به سهولت در دفع سموم، کمک می کند.

 

تعداد دفعات استفاده از صندلی ماساژور چقدر است؟

تعداد دفعات کار با دستگاه صندلی ماساژور، بسته به نیاز اعضای بدن مورد نظر برای دریافت ماساژ، متفاوت است. به عنوان مثال، حداکثر تعداد استفاده از مبل ماساژور برای رفع کمر درد، درد گردن و شانه، باید 3 الی 4 بار در هفته باشد. درصورتی که هدف از ماساژ، رسیدن به آرامش و رفع استرس باشد، باید 1 الی 3 بار در هفته از صندلی ماساژور استفاده شود. توجه داشته باشید که در همه مواقع، مدت زمان استفاده از صندلی ماساژور، 15 دقیقه است و نباید بیشتر از این زمان باشد.

با پیشرفت تکنولوژی، بعضی از مدل های صندلی ماساژور، از تایمر داخلی بهره مند شدند که بعد از گذشت 15 دقیقه، به طور خودکار خاموش می شوند.

 

 

اثرات استفاده بیش از حد از صندلی ماساژور

مدت زمان استفاده از صندلی ماساژور

همانطور که گفته شد، استفاده بیش از حد از صندلی ماساژور، به جای ایجاد تاثیر مثبت بر بدن، عوارض جانبی ناخواسته ای به دنبال دارد. برخی از این عوارض شامل: بدن درد و سر درد است. هنگامی که مدت طولانی تری از صندلی ماساژور استفاده می شود، فشاری که برای از بین بردن درد در حالت ماساژ عمیق، بر بدن وارد می شود، منجر به بدن درد و سر درد می شود.

از دیگر عوارض استفاده بیش از حد از مبل ماساژور می توان به کبودی پوست، به ویژه هنگامی که از تنظیمات ماساژ با فشار سخت استفاده می شود، اشاره کرد.

در مواردی ممکن است کاربر در طول جلسه، عفونت های ناشی از آنزیم ها و سموم ازاد شده از عضلات را تجربه کند. بنابراین، همانطور که قبلا گفته شد، به کاربر توصیه می شود بعد از ماساژ، مقدار زیادی آب بنوشد تا سموم را به سرعت دفع کند.

سایر عوارض جانبی احتمالی که ممکن است در اثر استفاده بیش از حد از مبل ماساژور ایجاد شود: کاهش قند خون و خستگی بعد از ماساژ است.

 

جمع بندی

به طورکلی، صندلی های ماساژور در کاهش درد قسمت های مختلف بدن و کمک به روند بهبود، بسیار موثر هستند. این دستگاه یک جایگزین عالی برای افرادی است که مایلند جلسه ماساژ خود را به صورت خصوصی برگزار کنند. این دستگاه همچنین به برنامه ها و سبک های مختلف ماساژ متناسب با هر نیازی، مجهز شده است. شما می توانید با مطالعه راهنمای خرید صندلی ماساژور، بهترین مدل دستگاه را متناسب با نیاز و بودجه تان انتخاب نمایید.

همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت کراس اسپرت، انواع مدل های صندلی ماساژور با برند کراس کر را مشاهده کرده و با مقایسه قیمت مدل ها، بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید

جهت اطلاع از تخفیفات کراس اسپورت تلفن خود را ثبت نمایید.

مشاوره تلفنی