دیابتی‌ها می‌توانند از ماساژورپا استفاده‌کنند؟

ماساژور پا برای دیابتی ها

پا درد در افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند بسیار شایع است، زیرا سطح قند خون بالا در بدن این افراد باعث گرفتگی و آسیب عصبی در پاهایشان می شود. افراد دیابتی درد زیاد و دردناکی را تحمل می کنند که گاهی این درد به درجه ای می رسد که پاها بی حس شده و دیگر آن را احساس نمی کنند.

تحقیقات نشان داده است که از هر 3 دیابتی بالای 50 سال، 1 نفر از بیماری شریانی محیطی رنج می برد که باعث تنگ شدن رگ های خونی و کاهش جریان خون می شود که این کاهش جریان خون درد زیادی را در پا ایجاد می کند. بنابراین برای بیماران دیابتی بسیار مهم است که از پاهای خود مراقبت کرده و آنها را سالم نگه دارند، زیرا پاها نقش زیادی را در زندگی افراد ایفا می کنند.

هنگامی که صحبت از مراقبت از پاها می شود، ناخوداگاه ذهن انسان به سوی ماساژ پا می رود. ماساژ پا گردش خون را بهبود می بخشد، ماهیچه ها را تحریک می کند، تنش را کاهش می دهد و درد را تسکین می دهد.

بسیاری از مردم دوست دارند که به جای صرف هزینه و زمان زیاد برای مراجعه به مراکز ماساژ، از دستگاه ماساژوری استفاده کنند که با ایجاد ارتعاش، باعث تسکین درد ماهیچه ها و مفاصل آنها بشود. این افراد دوست دارند که بعد از یک روز طولانی پرمشغله، با استفاده از ماساژور پا، احساس آرامش کرده و دردشان تسکین پیدا کند. اما معمولا افراد دیابتی از استفاده از ماساژور پا مطمئن نیستند و از آسیب رسیدن به عصب و عضلات خود می ترسند.

اما آیا واقعا استفاده از دستگاه ماساژور پا برای دیابتی ها خطر دارد؟ برای پاسخ به این سوال مهم، به ادامه مطلب توجه کنید.

 

رابطه ماساژ و دیابت

امروزه ماساژ به عنوان درمانی برای بیماران دیابتی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. ماساژ دیابتی نیز مانند سایر روش های درمانی این بیماری، جنبه های مثبت و منفی زیادی دارد.

مطالعات نشان می دهند که، ماساژ به حفظ قند خون سالم در افراد دیابتی، کمک می کند.

براساس یکی از تحقیقات گروهی، وقتی والدین، کودکان دیابتی خود را قبل از خواب ماساژ می دهند، سطح قند خون آنها در عرض یک ماه، از 158 به 117، کاهش می یابد. علاوه بر این، ماساژ برای افراد دیابتی بسیار مفید است، زیرا به کاهش بیماری های جسمی و روحی که اکثر بیماران از آن رنج می برند، کمک می کند.

 

 

مزایای ماساژور پا برای دیابتی ها

فواید ماساژور پا برای دیابتی ها

 

براساس تحقیقات انجام شده، مشخص شده است که ماساژور پا می تواند به کاهش گلوکز و جلوگیری از افزایش قند خون در بیماران دیابتی کمک کند. از دیگر مزایای ماساژور پا برای دیابتی ها شامل:

 

 

  • کاهش سطح قند خون

قند خون بالا باعث آسیب دیدن چشم، بیماری های قلبی، بیماری های پوستی، عصبی و بسیاری دیگر از مشکلات سلامتی می شود. تحقیقات ثابت کرده است که، ماساژ در کاهش سطح قند خون بسیار موثر است.

 

  • افزایش انعطاف پذیری

ماساژ همچنین، انعطاف پذیری را افزایش داده و به شل شدن ماهیچه های سفت شده، کمک می کند. ماساژ پا باعث شل شدن ماهیچه ها، رباط ها و تاندون ها می شود و به بیمار احساس آرامش می دهد. همچنین کیفیت زندگی فرد را بهبود می بخشد.

 

  • بهبود جریان خون

خوب بودن جریان خون در پاها بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند که بدون احساس بی حسی یا درد در پا، راه بروید. جریان خون در پاهای بیماران دیابتی، بسیار محدود است. استفاده از دستگاه ماساژ پا، به افزایش سطح جریان خون در پای این افراد کمک می کند.

 

  • بازیابی عملکرد عصبی

دیابت شدید، عملکرد عصبی در پاها را کاهش می دهد، اما با استفاده منظم از ماساژور پا، می توانید بخشی از عملکرد عصب را بازیابی کنید. ماساژ دادن پا همچنین، شانس ابتلا به زخم پا که بسیار مضر و سوزناک است را کاهش می دهد.

 

البته این دستگاه، فواید بسیار دیگری دارد که می توانید در مطلب مهمترین فواید ماساژور پا بر بدن از آنها مطلع شوید. همانطور که هر دستگاه برقی، در کنار مزایای زیادی که دارد، معایبی هم دارد، این دستگاه نیز دارای معایبی است که باید حتما قبل خرید ماساژور پا، آنها را بدانید.

 

 

 

محدودیت های استفاده از ماساژور پا برای دیابتی ها

باوجود اینکه ماساژور پا مزایای زیادی دارد و به افراد مبتلا به دیابت بسیار کمک می کند، اما باید در برخی موارد با احتیاط استفاده شوند.

 

 

ماساژور پا برای بیماران دیابتی

  • مضر برای بیماران نوروپاتی

ماساژور پا برای دیابتی ها بسیار ایمن است. مگر اینکه دارای بیماری نوروپاتی باشند که در این صورت استفاده از آن باعث در هم پیچیدن، آسیب یا اختلال در عملکرد رگ ها می شود.

ماساژورها با اعمال فشار در نقاط مختلف پا کار می کنند، ایجاد فشار در ناحیه ای اشتباه، در بیماران نوروپاتی، بسیار خطرناک بوده و استفاده از ماساژور پا می تواند منجر به ایجاد برخی مشکلات شود.

 

 

  • عدم استفاده درصورت داشتن کبودی و بریدگی حاصل از دیابت

به جز این، اگر متوجه شدید که بریدگی یا کبودی هایی که به دلیل قند خون بالا در بدن شما ایجاد شده اند، در مقایسه با سایر دیابتی ها، دیرتر درمان می شود، استفاده از ماساژور پا می تواند کمی خطرناک باشد.

درصورتی که هرکدام از این دو حالت گفته شده را داشتید، نباید بدون مشورت با پزشک حرفه ای از ماساژور پا استفاده کنید.

 

 

اقدامات احتیاطی قبل از استفاده از ماساژور پا

ماساژورپا برای افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند بسیار مفید است. اما قبل از استفاده از آن، اقدامات احتیاطی لازم که در ادامه آمده است را رعایت کنید.

 

  1. از استفاده از ماساژور در زمان تورم خودداری کنید.

معمولا پاهای بیماران دیابتی به دلیل گردش خون پایین، مشکلات قلبی، عوارض جانبی داروها و دلایل دیگر، دچار تورم می شود. استفاده از ماساژور پا درصورت داشتن تورم به هر دلیلی، کاملا اشتباه است و ممکن است منجر به افزایش مشکلات، شود.

 

  1. درصورت داشتن هرگونه آسیبی، از استفاده از ماساژورپا خودداری کنید

قبل از شروع استفاده از ماساژور پا، باید پاهایتان را از نظر داشتن هرگونه آسیبی بررسی کنید زیرا استفاده از ماساژور پا در صورت داشتن آسیب، باعث افزایش آن می شود. بیماران دیابتی باید این موضوع را جدی بگیرند و از هرگونه صدمه ای دوری کنند.

 

  1. مراقب ماساژورهای حرارتی باشید

قبل از استفاده از ماساژور پا، درجه حرارت آن را بررسی کرده و مطمئن شوید که زیاد داغ نیست و پوستتان را نمی سوزاند. اگر شما دارای نوروپاتی در پاهایتان هستید، حتما از ماساژورهای حرارتی و داغ خودداری کنید زیرا می توانند بیش از حد گرم شده و پوست شما را بدون حس کردن آن بسوزاند.

 

  1. فقط به یک ناحیه از پا فشار وارد نکنید

زمانی که از دستگاه ماساژور پا استفاده می کنید، مطمئن شوید که فشار یکنواختی به تمام نواحی پا وارد می شود. زیرا فشار بر یک ناحیه خاص می تواند باعث آسیب یا تورم در آن ناحیه شود.

 

امیدواریم، توانسته باشیم که به سوالات شما درخصوص ماساژور پا برای بیماران دیابتی، پاسخ درست بدهیم.

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید

جهت اطلاع از تخفیفات کراس اسپورت تلفن خود را ثبت نمایید.

مشاوره تلفنی