انتخاب فریم دوچرخه،فریم استیل (آهن) یا آلومینیوم؟

انتخاب فریم دوچرخه، آلومینیوم یا استیل

فریم دوچرخه چیست؟

فریم دوچرخه که به آن تنه و یا بدنه دوچرخه نیز گفته میشود، انواع مختلفی میتواند داشته باشد ، به طور کلی به هنگام خرید دوچرخه با چهار نوع جنس بدنه و یا همان فریم مختلف روبه رو خواهید شد که عبارتند از: آلومینیوم، فیبرِ کربن، تیتانیوم و فولاد که هر کدام از این انواع بدنه دوچرخه دارای معایب و مزایایی هستند که در کنار آن، در بودجه شما برای انتخاب یک مدل خوب، تاثیرگذار خواهد بود .

در ادامه این مطلب 2 نوع فریم دوچرخه را با هم بررسی می کنیم.

دوچرخه با فریم آلومینیوم

دوچرخه با فریم آلومینیوم

آشنا ترین جنس فریم دوچرخه و یا همان بدنه دوچرخه فریمی از آلیاژ آلومینیوم است چرا که هم مقاومت خوبی دارد و هم سبک است. این ویژگی ها در کنار قیمت مقرون به صرفه، آن را به یکی از محبوب ترین بدنه ها تبدیل کرده است.
از مزایای بدنه های آلومینیومی این است که نه تنها دارای وزن کم و استحکام بالایی است و در مسیرهای خاکی و همچنین برای افرادی که سفر با دوچرخه را تجربه میکنند بسیار مناسب است اما بهترین عملکرد آن در دوچرخه های کوهستان و جاده است که پیشنهاد میکنیم در صورتی که به دنبال گزینه مقرون به صرفه ای میگردید حتما این نوع فریم را امتحان کنید.

دوچرخه با فریم استیل

دوچرخه با فریم استیل

آلیاژ فولاد که در زبان انگلیسی به آن استیل(Steel) گفته میشود یک ماده مناسب برای ساخت بدنه دوچرخه میباشد که در سالهای اخیر به علت وزن زیاد متقاضی برای آن کاهش یافته است و کمتر در فروشگاه ها دیده میشود ولی این ویژگی باعث شده این محصول برای افراد سنگین وزن مناسب باشد .بزرگترین عیب بدنه دوچرخه فولادی این است که در صورت وجود رطوبت دچار زنگ زدگی  میشود که در نتیجه برای مناطق مرطوب و شهرهای ساحلی پیشنهاد نمیشود.

بهترین راه برای انتخاب تنه دوچرخه بررسی بر اساس نوع رکاب زدن و فعالیت هر شخص در محیط های مختلف است ، اگر تمایل دارید در جاده و با سرعت بالا رکاب بزنید و در عین حال خیلی حرفه ای نیستید، بدنه آلومینیوم که نسبتاً سبک و مقرون به صرفه است مناسب شما می باشد.

در پست های آینده کراس اسپرت به بررسی سایر فریم های دوچرخه پرداخته و شما را برای انتخاب دوچرخه ی مناسب راهنمایی خواهیم کرد.

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید

جهت اطلاع از تخفیفات کراس اسپورت تلفن خود را ثبت نمایید.

مشاوره تلفنی