کمک فنر در دوچرخه و نقش آن

کمک فنر دوچرخه

کمک فنر چه تاثیری دارد؟

سیستم کمک فنر دوچرخه ها برای بالا بردن سطح راحتی و بهره وری آن ها تولید شده است اما به کارگیری آن ها تبعاتی همچون پیچیدگی، گران قیمت بودن و کمی سنگین تر بودن از دوچرخه های معمولی را در بر دارد. ممکن است با وجود این سیستم، دوچرخه سوار نیاز به استفاده از انرژی بیشتری داشته باشد زیرا سیستم کمک فنر مقداری از انرژی راننده را تلف می کند، به همین خاطر است که مهندسین برای اینکه دوچرخه های کوهستانی بتوانند از زمین های سخت و ناهموار بالا بروند، ابتدا کمک فنر چرخ جلو و سپس کمک فنر برای هر دو چرخ جلو و عقب را طراحی کردند.

طی آزمایشاتی فواید و مضرات راندن دوچرخه در 3 حالت بررسی شده:

1- دوچرخه با قالب خشک (دوچرخه معمولی)

2-دوچرخه با کمک فنر چرخ جلو

3-دوچرخه با کمک فنر جلو و عقب

نتایج آزمایشات نشان داده که در هنگام عبور از یک مانع 6 سانتی متری، کمک فنر چرخ جلو، نیروهای وارده عمودی را تا 37 درصد و نیروهای وارده افقی را تا 28 درصد کاهش می دهد. این نیروهای افقی سرعت را کاهش می دهند بنابراین اگر نتوان فشار آن ها را کمتر کرد، ما انرژی کمتری برای به جلو راندن دوچرخه صرف می شود.

دوچرخه (معمولا کوهستانی) باید یک یا دو کمک فنر داشته باشد تا با متراکم کردن و برگرداندن به حالت اولیه بتواند ضربه ناشی از مسیرهای سخت و ناهموار را کم کند. اگر می خواهید دوچرخه ای با کمک فنر داشته باشید، دو انتخاب دارید:

1- دوچرخه ای که تنها یک کمک فنر جلو دارد.
2- دوچرخه ای که هر دو کمک فنر جلو را داراست.
کراس اسپرت مدل های مختلفی از این دوچرخه ها را در فروشگاه اینترنتی خود دارد.

پس فهمیدیم که کمک فنر دوچرخه کنترل بهتر دوچرخه و راحتی در راندن بر روی مسیرهای سخت و ناهموار را مهیا می کند و این خودش یکی از چندین عاملی است که باعث می شود دوچرخه سواری لذت بیشتری داشته باشد.در پست های آتی به سایر ویژگی های دوچرخه ها خواهیم پرداخت تا بتوانید با آگاهی بیشتری اقدام به خرید دوچرخه نمایید.

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید

جهت اطلاع از تخفیفات کراس اسپورت تلفن خود را ثبت نمایید.

مشاوره تلفنی