دوچرخه ثابت و تاثیر آن بر عضلات شکمی

دوچرخه ثابت و تاثیر آن بر عضلات شکمی

شاید شما خیلی زود سوار بر دوچرخه ثابت شوید و شروع به پدال زدن کنید و برنامه مورد علاقه تان را که در حال پخش شدن از تلویزیون است را تماشا کنید، این را به خاطر داشته باشید که استفاده از دوچرخه ثابت فقط بر روی نیم تنه ی پایینی شما تاثیر نمی گذارد، بلکه باعث استحکام ماهیچه مرکزی بدن هم میشود و صد ها کالری خواهید سوزاند.

نحوه نشستن روی دوچرخه ثابت مهم است

تنها در صورتیکه بطور صحیح بر روی دوچرخه ثابت نشسته باشید، این ورزش بر روی ماهیچه های دو سر و عضلات عقب ران اثر دارد و بطور دقیق تر اثر خود را بر روی ماهیچه های جلویی و کناری شکمتان نیز می گذارد.

اگر دستگاه دوچرخه ثابت شما زین راحتی دارد، صاف بر روی آن بنشینید و بگذارید که ماهیچه های مرکزی بدنتان از خم شدن شما جلوگیری کنند.

میزان کالری سوزانده شده

برای اینکه روی چندین دسته از ماهیچه های خودتان کار کنید، دوچرخه سواری ورزشی مناسبی است که به شما کمک خواهد کرد چربی هم بسوزانید.میزان کالری سوزانده شده به وزن، سرعت پدال زدن و طولا زمانیکه پدال می زنید بستگی دارد.

فواید استفاده از دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت به غیر از فرم دهی به عضلات و سوزاندن کالری فواید بسیار دیگری نیز دارد. این تمرین هیچ ضربه ایی ندارد و آنرا برای فردی که مشکل مفصلی دارد به یک ورزش ایده آل تبدیل می کند.

از فواید دیگر آن می توان افزایش میزان تحرک ماهیچه ها، بهبود وضعیت قلبی و عروقی و افزایش اندورفین برای بهبود روحیه ی شما نام برد.

تمرین هوازی با دوچرخه ثابت

سازمان های سلامت برای بزرگسالان 150 دقیقه ورزش هوازی در هفته را توصیه می کنند.اگر شما زمان کافی را ندارید، 75 دقیقه در هفته را امتحان کنید.استفاده از دوچرخه ثابت راهی مناسب برای تمرین هوازی می باشد و تا شما پا روی پدال بگذارید، 15-20 دقیقه گذشته است و اگر این کار را 7 روز هفته انجام دهید حداقل 150 دقیقه در هفته ورزش هوازی کرده اید.

“به خواندن ادامه دهید”

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید

جهت اطلاع از تخفیفات کراس اسپورت تلفن خود را ثبت نمایید.

مشاوره تلفنی