برای کاهش نگرانی و اضطراب ورزش کنید

رفع نگرانی و اضطراب با ورزش

آیا می دانستید که یک تمرین ورزشی می تواند در محدود کردن تجربه اضطراب شما موثر باشد؟ اضطراب یک انتظار یا ترس ناراحت کننده را توصیف می کند.علائم رایج عبارتند از افکار منفی تکراری، و برخی ممکن است متوجه عرق کردن کف دست یا ضربان قلب شوند. این می تواند ما را احساس درماندگی و ناامیدی کند.

فقط الگوهای فکری تحت تأثیر اضطراب نیستند، زیرا تغییراتی در بدن نیز رخ می دهد. اضطراب در بدن بسیار شبیه یک حالت استرس طولانی مدت و ناخوشایند است. اضطراب به رگ های خونی آسیب می رساند و با طول عمر کوتاه تر هم در مردان و هم در زنان همراه است.

مردان ممکن است به ویژه در معرض آسیب قلبی ناشی از اضطراب باشند. به عنوان مثال، مطالعات روی مردان نشان داد که سطح اضطراب با احتمال خطر حمله قلبی رابطه ایی مستقیم دارد. به طور مشابه، تحقیقات دیگر احساس تنش طولانی مدت در مردان را به عنوان یک عامل خطر مهم برای بیماری قلبی شناسایی کردند.

چگونه ورزش ، اضطراب را از ما دور می کند؟

اضطراب باعث می شود که ما روی چیزهایی تمرکز کنیم که خارج از کنترل ما هستند. این با احساس ناامیدی و درماندگی همراه است.

ورزش یک راه قوی برای شروع بازپس گیری این احساس قدرت است. حرکت دادن بدن می تواند راهی سالم برای بازیابی حس کنترل باشد. این می تواند به ماکمک کند احساس قدرت کنیم و از افکار منفی تکراری فرار کنیم، به خصوص اگر تمرینی که انتخاب می کنید توجه شما را به لحظه حال جلب کند.

تحقیقات تأیید می کند که علائم اضطراب به ورزش بسیار حساس هستند. همانطور که ضربان قلب خود را در حین ورزش افزایش می دهید، بخشی از سیستم عصبی شما کنترل می شود. این سیستم سمپاتیک جنگ یا گریز فشار خون شما را افزایش می دهد، تعریق را افزایش می دهد و به ضربان قلب شما کمک می کند تا با نیازهای فیزیکی شمامطابقت داشته باشد.

بله، این سیستم در هنگام احساس اضطراب نیز کار می کند، اما ورزش باعث تغییرات بیشتر می شود که به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید. اینها شامل تغییرات شیمیایی مغز است که به ما کمک می کند خلق و خوی مثبت تری داشته باشیم و ورزش حتی باعث ترشح مواد افیونی طبیعی خود در بدن می شود که گیرنده های مواد افیونی رافعال کرده و درد را سرکوب می کند.علاوه بر این که به ما کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشیم، یک تمرین می‌تواند درک ما از استرس را دوباره تنظیم کند.

شبیه ساز استرس در آزمایشگاه

یکی از راهبردهای تحقیقاتی جالب در این زمینه این است که یک گروه را در معرض ورزش قرار دهید، سپس پاسخ استرس آنها را به یک روش القای اضطراب اندازه گیری کنید.

رفع نگرانی و اضطراب با ورزش کردن

شرایط استرس زا در مطالعات تحقیقاتی با تصور شرایط ناراحت کننده از شرکت کنندگان شبیه سازی می شود. نگرانی استرس زا است! و یکی از موثرترین استراتژی‌ها شامل سخنرانی در جمع مردم همراه با ریاضی است، جایی که شرکت‌کنندگان در حین صحبت کردن درمیکروفون، راه‌حل‌های مسائل ریاضی را به صورت شفاهی بیان می‌کنند. (بله!)

یک تمرین ورزشی می تواند شدت درک شده از وظایف اعصاب خردکن را کاهش دهد. این به معنای تغییرات بدنی کمتر و بهبودی سریع‌تر است، مانند تأثیر کمتر بر فشار خون و ضربان قلب. به نظر می رسد ورزش ما را از اثرات منفی استرس محافظت می کند.

بدن چگونه می‌تواند تجربه استرس را پس از ورزش «تقلیل» کند؟ تحقیقات نشان می‌دهد که این اتفاق می‌افتد زیرا ورزش واکنش ما به استرس را سرکوب می‌کند.

بعد چه اتفاقی می افتد؟

در مجموع، این مطالعات نشان می دهد که یک تمرین می تواند در محدود کردن تجربه شما از اضطراب موثر باشد.

یادگیری در مورد همه این مطالعات می تواند به وضعیت شما کمک کند اگر آنها شما را تشویق به اقدام کنند! چه کاری می توانید انجام دهید تا امروز بدن خود را بیشتر ازدیروز حرکت دهید؟ آیا از یک تمرین سخت استقبال خواهید کرد؟ حتی جلسات تمرینی با شدت کم می تواند به ما کمک کند احساس بهتری داشته باشیم، بنابراین حرکت بدن خود را انتخاب کنید!

“به خواندن ادامه دهید”

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید

جهت اطلاع از تخفیفات کراس اسپورت تلفن خود را ثبت نمایید.

مشاوره تلفنی