ارتباط ذهن و عضله چیست؟

ارتباط ذهن و عضله

آیا با تمرکز ذهن می توان حجم عضلات را افزایش داد؟

با هر بدنسازی که صحبت کنید آنها اهمیت ارتباط ذهن و عضله را بیان خواهند کرد. این کار یعنی تمرکز بر روی استفاده از عضلات خاص برای انجام یک حرکت بجای تمرکز بر خود حرکت است.

به عنوان مثال، برای انجام پرس روی نیمکت ، فقط روی حرکت میله از ابتدا تا انتها تمرکز نمی کنید، در عوض بر روی استفاده از قفسه سینه و عضله سه سر برای حرکت دادن وزنه تمرکز کنید.

اگر هدف اصلی شما ساختن عضلات خاصی است، تمرکز ذهن روشی منطقی بنظر می آید اما تحقیقات در این باره چه می گویند؟

در تحقیقات بر روی ارتباط ذهن و عضله، اتصال ذهن و عضله به عنوان یک تمرکز داخلی تعریف می شود در حالی که حرکت وزنه از A به B به عنوان یک تمرکز خارجی تعریف می شود.

به طور کلی، مطالعات نشان می دهد که وقتی تمرکز داخلی را انجام میدهید، احتمال نتیجه گرفتن از تمرین بدنسازی بالاتر می رود. برخی از عضلات به خوبی به ارتباط ذهن و عضله پاسخ می دهند در حالی که به نظر می رسد در برخی عضلات تفاوت چندانی لحاظ نمی شود.

در سال 2019 متوجه شدند که کانون‌های توجه مختلف می‌توانند فعال‌سازی عضلات را تغییر دهند . آنها دریافتند که وقتی گفته می شود روی عضله سه سر بازو تمرکز کنید، عضله سه سر فعال می شوند. با این حال، هنگامی که گفته شد که روی عضلات سینه تمرکز کنید، فعالیتی در آنها رخ نداد.

در تحقیقاتی دیگر در سال 2018 مشاهده شد که وقتی شرکت کنندگان با تمرکز داخلی وزنه می زنند، ضخامت عضله دوسر در مقایسه با تمرکز خارجی به طور قابل توجهی بیشتر است. از طرف دیگر، ضخامت عضله چهار سر ران در تمرکز داخلی یا خارجی تفاوتی نداشت.

این یافته‌ها ممکن است بر اساس تجربه تمرینی وزنه بردارها و توانایی آنها در انقباض مستقل این عضلات باشد. اکثر افراد، صرف نظر از وضعیت تمرینی، می‌توانند عضله دوسر خود را خم کنند، اما برای یک فرد آموزش‌ ندیده خم کردن عضلات چهار سر یا ساق‌های خود بسیار دشوار می باشد.

چه زمانی ارتباط ذهن و عضله مفید نمی باشد؟

ارتباط ذهن و عضله یک اثر خنثی تا مثبت برای هایپرتروفی دارد، اما وقتی حرکات ترکیبی فنی مانند وزنه برداری المپیک را در نظر می گیریم، تمرکز بر حرکت به جای عضلات مهم می باشد.

هنگامی که در یک حرکت چندین عضله درگیر هستند، تلاش برای تمرکز روی بر روی یک یا دو عضله ممکن است کار را خراب کند و منجر به عملکرد ضعیف‌تر شود. در این مورد، تمرکز خارجی موثر تر می باشد.

به طور خلاصه، اگر هدف شما ساختن عضلات خاص می باشد و بهبود وضعیت لیفتینگ برایتان آنقدر مهم نیست ،ارتباط ذهن و عضله ابزار مفیدی برایتان خواهد بود تا به هدفتان برسید. ممکن است مدتی طول بکشد تا شما واقعاً با یک عضله “ارتباط” برقرار کنید و این مهارت احتمالاً با افزایش سن تمرین بهبود می یابد.

اگر شما هم به دنبال تجهیزات ورزشی جهت بهبود این مهارت می باشید، به فروشگاه کراس اسپرت مراجعه کنید.

“به خواندن ادامه دهید”

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
سبد خرید